December 29, 2009

Salam Ma'al Hijrah 1431 = Selamat Tahun Baru 2010

Ma'al Hijrah 1431

Semalam berlalu.. Esok menanti.

Alhamdulillah. Setahun sudah berlalu. 1430H dan 2009 yang cukup segala rencah. Manis masam pahit masin tawar. Semuanya dihadapi dengan tenang dan sabar. Sekali lagi kupanjatkan syukur kerana dapat melaluinya dengan baik.

Semoga hari2 esok yang mendatang dapat diri ini tempuh, sudah terasa bahang kepayahan 2010 itu. Baik dari segi pelajaran yang kian meningkat tahap kesukarannya dan juga kehidupan seharian di tanah asing ini. Berharap agar dapat terus menyesuaikan diri serta berjumpa dengan orang yang baik2, Bi'iznillah.

Harus menetapkan niat dan azam supaya tidak lari dari tujuan asal untuk menuntut ilmu Allah yang Maha luas ini. InsyaALLAH, akan ada ganjaran di setiap langkah ku ini. Setiap detik masa yang berlalu dan tidak akan kembali lagi akan dimanfaatkan sebaik mungkin.

hmm..

Bercerita sikit mengenai gambar di atas. Ya. Diambil pada awal muharram. Selepas waktu maghrib di Lincoln. Seusai membaca doa akhir dan awal tahun. Melangkah kaki ini keluar beberapa tapak dari muka pintu rumah. (nasib baik duduk rumah bawah...best!! he)
Sudah tentunya, nampak lebih menarik setelah di edit dengan PS. Salah satu aktiviti menghilangkan bosan. ;)
Dan ayat dalam gambar itu juga picisan dari doa akhir dan awal tahun yang dibaca.

Selamat tahun baru diucapkan. Bersama hadapi hari-hari yang mendatang dengan senyuman.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails